Med facit i hand

0kommentarer

Äntligen en tidig morgon där man vaknar upp och känner sig utvilad.Som nybliven mamma har jag inte sovit så här bra på flera månader. När jag var gravid och väntade w så bodde jag inne på toaletten på nätterna. Nu håller w i gång mig om nätterna i stället och vila mitt på dagarna har jag haft svårt att göra.I går kväll vid 17" tiden så kände jag mig som en vandrande zombie. Vi beslutade att jag skulle sätta mig ner i soffan och pumpa ut lite mjölk. Så jag kunde gå och lägga mig ett tag utan att bli väckt av en hundring kille. Fick ut rätt mkt bröstmjölk och kände en lättnad. Jag gick till slut och la mig vid 18.15 direkt efter att hundarna hade fått sin kvällsmål. Vaknade upp vid tre hugget och kände mig kissnödig. J har tagit hand om w under tiden och låtit mig vara. Det behövs verkligen kan jag lova.  Jag kan verkligen rekommendera alla som amar att köpa hem en eldriven amningspupp.Varför vågar nästan igen skriva och berätta hur det är att vara en amande mamman? På dom flesta bloggarna man klickar in sig på så verkar allt vara så underbart med amningen. Jag kan lova att så är inte fallet inte i början i alla fall. Det gäller att se till så spädbarnet grejar till om hela bröstet och inte bara en liten bitt.För att slippa få sår och blöda om brösten krävs en del.Jag har köpt hem en salva som jag smörjer in mina bröst med och den kan sitta kvar även när barnet suger på bröstet. Annars kan man se till så bröstet är fuktigt innan det är dags att ge bröstet och vem tänker på det när man har en hursterisk gal skrikande bebis? Med facit i hand så är inte livet som ny blivena föräldrar underbart precis hela tiden och det kommer bli bättre med tiden får man tänka.
 

Kommentera

Publiceras ej