vattenlösa tillvaro på landet

2kommentarer

Det finns så klart några nackdelar med att bo ute på landet året om.Som idag har vi inget vatten och det har inte bonden heller för den delen.Jag som precis hade 4 min kvar tills tvättmaskinen skulle bli färdig och så försvinner vattnet.Det som är en nackdel är att vi själva måste lösa problemet och det första vi måste göra är att hitta vart problemet ligger.Eller ja sambon är det som får leta reda på felet för krypa runt kan jag inte göra som är hög gravid.Det är bara ren tur att vi har regnvatten kvar i tunnan som vi kan ge till hundarna så länge tills problemet är löst.Jag som behöver duscha av mig får helt enkelt stå ut med att ha fettigt hår tills vi får vatten igen.Nej om man kanske skulle ta en promenad med hundarna under tiden.
 

2 kommentarer

anna

29 Nov 2014 18:37

Vad är grej på kranen är filter för något ämne. Eller för minska kalk

Svar: det är det för att minska ner kalket :)
Carolina

anna

02 Dec 2014 14:31

har ni sån mellan sak över allt

duschen tvättmaskin

går det inte sätta sån stor kalk borttagare där huvudledningen går in i huset stort filter


är det borrat efter vatten

Kommentera

Publiceras ej