Personspår & personsök

1kommentarer

Idag på luchen så ställde mina 2 kollegor upp på att hjälpa mig med personspår och personsök.Först så gömde mig ena kollega sig och vi skulle leta reda på honom.Vi fick ringa efter honom och be honom komma fram.Vi fick byta och låta mig få låsas komma bort.Vi använder oss av personspåret när vi vet ungefär vart ifrån den försvunna personen försvann. Om vi inte vet ungefär vart det bör finnas ett spår skulle det vara lämpligare att använda oss av Sök.Om jag märker att  hunden har skoj och ger sig an uppgiften blir jag i regel glad, likaså gäller åt andra hållet. Om jag är glada och har skoj så tar jagi in det som händer, tar vara på stunden och utvecklas tillsammans.Frågan är vem som var tröttast efteråt min hund eller min kollega som fick hålla honom.

1 kommentarer

Sara

17 Mar 2014 22:00

Spår och sök verkar väldigt kul. Vi har lagt några enkla spår härute i höstas. Var kul, kanske man ska ta upp det igen :)

Svar: Ja det är jätte kul med spår och sök med hund:) Tycker verkligen att du ska ta upp det igen :)
Carolina

Kommentera

Publiceras ej