Inte konstigt barn blir hundbitna!

1kommentarer

 
Jag vet att det är mitt ansvar att se till att ingen av mina hundar biter någon. Det är oerhört tragiskt när föräldrarna inte lär barnen att aldrig någonsin kasta grejer på hundar eller djur i huvdtaget. Detta skrämmer mig verkligen när jag tänker efter hur illa det kan sluta när ett barn kommer bakom en och dra hunden i svansen.Vem fan skulle inte bli rädd och arg?Det finns visserligen en gräns där jag inte kan respektera vad som helst av ett barn på 8-12år. Vi vuxna måste ta allt ansvar och lära och visa barnen hur man är snäll mot hundarna.Barn ser inte på de vuxna med respekt längre utan käftar i mot om allting.
 
Jag försökte ju såklart hålla mig lugn och har en bra dialog med barnen.Men det är helt omöjligt att förra en normal dialog med någon som ställer sig och spotar på en rakt i ansiktet och kallar  en för hor*.Just då Kom min bedömning att det var lika bra att komma där i från med hundarna. Jag är så arg och ledsen på samma gång vart är vårat samhälle på väg igentligen?

1 kommentarer

Henrik Olsson

08 Jan 2014 04:11

Ja, det är märkligt att hundägaren har så stort ansvar, men att en förälder inte har något direkt ansvar för sin avkomma.

Lika mycket som de ska lära sina barn att inte stjäla, måste de lära sina barn att respektera djur!

Kommentera

Publiceras ej