Min rottis har symtom epilepsi

0kommentarer

 
 Eftersom att det är många  som undrar hur det gick när vi var uppe i Stockholm hos veterinären i fredags med Rex.Har jag nu valt att skriva ett inlägg om just den dagen. Vi hade en tid hos Djursjukhuset Albano klockan 7 på morgonen.Undersökning/ultraljud av hans hjärta gjordes först och han var rätt så avslappnad och somnade nästan när han låg där.Att få se hans hjärta på dataskärmen och höra hur det låter är nog det häftigaste jag har vart med om. När det var klart så fick vi träffa en annan veterinär som var hur bra som helst och Rex som annars är reseverad mot nya människor godkände henne dirket :) 
 
För att göra hela i historian kort så tyder allt på att han har en lättare epilepsi.Jag måste skriva en dagbok med information där anfallen skrivs ner. Notera datum då anfallet sker, beskriv anfallet och notera hur länge anfallet varar.Det kan också vara bra att jag filmar ett anfall då det kan vara svårt att förklara i ord hur det ser ut.Det finns ingen som helst begränsning när det gäller träningen med Rex sa veterinären till oss i fredag.Vi kommer att hålla kontakten med veterinären och än så länge behöver han inte gå på någon medecin. Gud vilken lättnad nu kan vi koncentrera fokusera på träningen igen som har legat på is ett tag.

Kommentera

Publiceras ej