ut i skogen och ladda rävfällan.

0kommentarer

 
Nu har jag dragit fram våran rävfälla och ska placera fällan i skogen där grävlingen håller till.Vi har nämligen fått en grävling som springer runt våran tom/trädgård och den verkar inte bli bort skrämd av hundarna.Jag har fått låsa in hundarna i hundrasgården just för att grävlingen var framme för ett tag sen och min tik stack och jaggade efter den.Kan lova er att mitt hjärta hållde på stanna  av rädslan att min hund skulle bli skadad.Vilken lättnad jag kände i kroppen när hon kom hem igen.Det dröjde inte alls många min tills att grävlingen var tillbaka så därför måste jag nu sätta ut rävfällan och hoppas på det bästa.Jag ska ladda fällan med lite hundmat och fram tills att den är fångad får inte hundarna vara lösa. Vågar inte riskera att hundarna blir skadade av grävlingen eller att dom fastnar sjävla i fällan.

Kommentera

Publiceras ej