Hundträning

2kommentarer

Jag älskar mitt jobb och kan inte tänka mig arbeta med något annat.Jag  tror att man älskar sitt jobb när man har hamnat rätt  och det har jag verkligen gjort.Har dessutom världens bästa chefer och kollegor som jag älskar lika mycket som jag älskar mitt arbete.Jag har lärt mig otroligt mycket på egna och andras hundar.Jag arbetar framförallt med positiv förstärkning,att få hunden att göra rätt och sen belöna det jag vill ha, istället för att bestraffa det som är fel. Jag jobbar med hunden istället för mot hunden.Att man sen får träna med sin hund och andras hundar på mitt jobb är ett plus i kanten.Idag har jag haft genom gång om hur man ska beter sig och hur man gör när man tränar.Denna gången hade jag genom gången utan hund med praktikanterna.Dom fick lära sig hur man ska hålla ärmen och hur man inte ska hålla den.

2 kommentarer

Anonym

26 Feb 2013 21:20

Inget kan vara bättre när man älskar sitt jobb.

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 Feb 2013 04:58

Jag skulle vilja ha ditt jobb! :)

Kommentera

Publiceras ej