Jag trodde det var kört

1kommentarer

Jag har vart ute och gått en lång promenad med hunden som inte slutade riktigt som jag hade tänkt mig.När vi är på väg hem igen och har bara 5 min kvar tills vi är hemma så är det någon/några som får för sig att börja smälla raketer.Jag som har en skotträdd hund  vet hur rädd min hund blir när dom smäller ute och fortsätter gå som inget har hänt.Vi hinner inte gå mer än 5 meter bort så smäller det till ännu en gång och min hund lyckas på något sätt slitta sönder halsbandet och springer ut på vägen.

Där står jag kvar med endas ett koppel i handen tillsammans med halsbandet.Jag får panik och min första tanke är att det är kört  och att jag kommer hitta henne på körd någonstans.Letar  i mina fickor efter mobilen så jag kan ringa efter hjälp i samma veva kommer jag på att mobilen ligger fan med hemma på köksbordet.Det är att bara springa det snabbaste man kan och hämta mobilen.När jag kommer upp till gården så sitter min underbara rädda söta lilla vovve utanför portdörren.Den känslan man får då går inte att beskriva i ord.Jag är bara så glad över att det slutade som det gjorde.

1 kommentarer

Emily

03 Apr 2012 12:32

så hemskt :( skönt att hon sprang hem, lilla tösan!

Kommentera

Publiceras ej