säkerheten går före roligheten

0kommentarer

Det finns tillfällen då säkerheten går före roligheten som i lördagskväll då vi hade kräftskivan ute på landet.Ibland får man helt enkelt välja vilka man ska bjuda och inte bjud.Jag valde att bjuda min pappa med familjen och min faster med hennes familj för säkerhetens skull.Jag kunde ha skitit i säkerheten och bjudit många fler men då skulle det kunnat sluta riktigt illa.Jag ville absolut inte ha småbarn där på kvällen när brasan skulle bränas upp med all rök.Det går inte att bränna bränhögen när det finns småbarn i närheten för småbarn vet inte att det är farligt med bränrök och med eld.Vissa kanske nu vart sura för jag inte bjöd dom men då får dom vara sura för jag vill inte ha på mitt ansvar att någon barn bli skaddad.Vi hade i allafall en trevlig kväll med massa gott att äta och dricka och ett plus i kanten var att solen var framme hela kvällen:)








Kommentera

Publiceras ej