En hel dag ute på landet

0kommentarer

I morse åkte vi ut till landet rätt så tidigt och vi kunde inte önska oss bättre väder solen var framme hela tiden.Vi började med att blanda Cement till utbyggnaden.Shit vad skiten vägde trodde inte att den skulle väga så mycke som den gjorde.Vi köpte med oss ett ton Cement och det räckte precis.När vi hade jobbat lite med Cementet ett tag så kom pappa,låsasmamma och lillasyrran ut till oss.Lillasyrran mådde inte så jätte bra så hon låg mest och sov på en filt på gräsmattan tillsammans med min hund.Pappa tog över mitt jobb och hjälpte Jimmie medans jag sprang runt och letade efter massa med saker.Efter ett tag kom Lillebror ut och hjälpte till innan det var dags att käka grillat:)Efter middagen så började jag och låsasmamma att gräva i rabatten medans killarna hållde på med Cementen.Rätt som det var känner jag att det kommer vatten på mig och då har min lillabror fått tag i vattenslagen och leker med den.Han sprang runt och jaggade oss med den medans vi inte kunde kasta vatten tillbaka på honom.Men min låsasmamma var smart och lyckades sno slagen från honom och blötte ner honom.



Kommentera

Publiceras ej