Varning Giftigt vatten i sjöarna

0kommentarer


Tidigare idag varnade jag Norrköpingsbon att inte bada eller låta sina djur bada i sjörna.Nu verkar det som att det inte bara är dom sjörna jag varnade om då,utan nu gäller det Karlsborg också och det kan vara mycke väl fler sjöar.Jag tänker inte personligen bada eller låta min hund få göra det i någon sjö förrens jag vet att sjöarna är testade och godkända att kuna bada i gen.Vågar man bada i någon sjö här i sverige eller ska man låta bli ett tag framöver?Snälla människor där ute lova mig att inte bada eller låta era hundar få göra det i en sjö förrens komunen kommer ut med att sjön är testad och oki.Jag hoppas att ingen mer ska behöva dö efter ett bad.Frågar mig själv i mellan åt vågar man dricka kranvattnet eller ska man låta bli det med och köpa vatten i stället?

Kommentera

Publiceras ej