svarta vinbär och persikoträd

0kommentarer

Det är inte alla som har ett eget perskioträd hemma i trädgården.I förrgår så planterade jag vårat persikoträd och våra svarta vinbärsbuskar i trädgården.Det var lite jobb med att få dom på sin plats,men efter mycke grävade så var dom nere på sin rätta plats.Jag och älsklingen hade olika åsikter om vart vi ville ha trädet då till slut fick vi plantera ner det i mitten av det vi båda ville ha det.Jag fick lite hjälp av Mimmies dotter att sätta ner trädet.Det kommer dock inte att komma några persikor i år men nästa år om vi har tur så växer dom som dom ska:)


Först fick jag ställa svarta vinbärsbuskarna där jag ville ha dom.

Sen gjorde jag en mall och grävde efter den.Så klart så vråkade jag att ta bort bilden
på hur det vart efteråt.

Sen vart det att gräva ett håll till persikoträdet och Emilia hjälpte till


Så vart trädet på sin rätta plats till slut.

Kommentera

Publiceras ej