vilken härlig dag vi har haft

6kommentarer

Jag och älsklingen hämta upp min storasyster och hennes 2 äldsta döttrar och åkte ut till landet.Det vart att gå i skogen och leta efter svamp,visst svamp fanns det gott och väl om.Men eftersom vi är ovana svampplockare  så hållde vi oss till kantareller.Barnen tyckte att det var roligt i början men till slut tröttnade dom att plocka,så vi gick till sjön och vissade hur det såg ut där.Det var första gången syster var där ute hos oss så barnen ville vissa våran finna sjö vi har där ute på landet.Syster vart helt till sig och började filma utan att se att jag satt inne i skogen och kissa och vråkade filma med mig som satt där med rumpan.


När vi hade vart nere i sjön fortsätte vi med svampplockningen tills vi kom fram till huset då barnen inte ville gå mer i skogen utan leka.Så medans barnen var hemma på våran gård och lekte gick vi vuxna i skogen ett tag till.Men efter ett tag så gick Jimmie och hunden hem till gården igen medans syster och jag var kvar i skogen ett tag till.När vi kom hem från skogen så hållde jimmie och barnen på att planterna lite blommor i trädgården.Innan vi åkte hem så ville barnen ha med sig lite äpplen hem från äppelträden så det var bara att låta barnen ta med sig äpplen hem.Som sagt så har denna dagen var så härlig i hop med min älskling och familjen och ett stort plus var väl ändå solen som sken hela dagen.

Angelina ute i våran skog på landet

Medans syrran filma när vi var nere i sjön passade dom andra på att sitta
ner ett tag och vila.

Hunden var självklart också med ner till sjön och skogen

jag och hunden nere vid sjön

min systerdotter Angelina

älsklingen och Angelina

ute i skogen vandrar vi omkring

Angelina och min hund Stina

Melanie uppe i trädet och plockar äpplen

trötta barn i bilen på vägen hem till stan igen

6 kommentarer

Classy - ung blivande mamma!

04 Sep 2010 23:26

Den första spyan va de lite gräs i, spya nr två och tre va bara galla, sedan har det liksom bara runnit ur munnen på honom hela dagen. Som genomskinlig vätska som bara rinner å rinner från munnen, han blir helt blöt under hakan, bringa å tassar pga av det. Å ligger han någonstans så blir det en stor fläck sen. Så för att förklara mer hur de ser ut så påminner de mer om vatten eller löst löst slem... :S

|| mannen som kan prata om hundar ||

04 Sep 2010 23:53

Jag går gärna i skogen - men svamp plockar jag aldrig. Kan inte det minsta om svampar :P



Sv: I morgon börjar träningen med vedbärningen! Jag avvaktar lite till med dammsugaren ;)

Micki

05 Sep 2010 11:11

Vilken mysig dag! Och vad fint nere vid sjön, lyx att ha så nära så att ni kan promenera dit :)

Classy - ung blivande mamma!

05 Sep 2010 12:44

Nej han är inte röd om ögonen och magen hans har varit fullt normal, ingen diarre eller nå sånt. Men jag börjar bli mer och mer säker på att det är halsen de handlar om, tycker han har tjocka halsmandlar också. Idag verkar han någelunda bättre, så ska avvakta lite till och blir han inte helt bra så ringer jag vet.

Elina - DALKULLA

05 Sep 2010 15:15

Mysiga bilder :)

Ingrid

05 Sep 2010 19:46

riktigt fina bilder!



hoppas du har ett underbart avslut på helgen!



Kram Ingrid, http://ingridsinspiration.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej