Valpen dog av sparken visar obduktion

2kommentarer

så fruktansvärt hemskt. En helt oskyldig liten valp.Det gör så jävla ont i själen när man hör sånt här, fattar inte att vissa människor kan vara så grymma mot djur.Jag hoppas att han som gjorde detta får sitt staff inte för att valpen kommer att börja leva igen,utan för äganas skull.Jag blir så arg och ledsen på samma gång när man läser om detta.Alla kan vi tappa kopplet,även den mest bästa hundägaren kan göra det och valpar är som regel väldigt nyfikna och gärna lite olydiga och det finns ingen anledning sparka den för att den gick fram och nosa.


Det är en valp, man sparkar inte valpar eller någon hund om dom inte utgör någon fara och det gör knappast en liten valp. Dessutom syns det om hunden är en valp.Hade det kommit fram en aggressiv vuxen hund ja då hade jag förstått att man tog till våld som sista ut väg för att försvara men inte på en hund som är snäll och som är en valp.Sen så respekterar jag att det finns hundrädda men det gör inte den personen rätt att sparka på en valp som om den vårre en leksak eller en boll.
Hundvalpen Angel dog av en spräckt lever, som orsakade en inre blödning. Det konstaterar veterinär AnderLager, som obducerat
valpen.

 

Läs mer här om du inte har hört vad som hände från början



2 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

14 Oct 2010 05:38

Jag läste om detta i en annan blogg. Hade velat slita mannen i stycken!



Fy fan!

emily

14 Oct 2010 11:07

stackars lilla valpen! <3 Det var ju i navestad det hände.. Sen har hon gått och skrivit lappar på busshållplatserna" du som sparkade ihjäl min hund, dig vill jag träffa i en mörk gränd så ska du se vad som händer med dig"

Kommentera

Publiceras ej