Malmö var en mysig stad

1kommentarer

 Jag blir påmind om när jag var yngre och bodde i Malmö.Malmö var på den tiden en stad som var mysig att bo i och trygg stad.Men jag undrar egentligen vad som har hänt sen jag bodde där.Det har hänt allt för mycke sen vi bodde i Malmö som gör mig rädd.Jag funderar på hur mitt liv hade sätt ut idag om jag fortfarande hade bott kvar i Malmö.Hade jag haft ett jobb,hade jag känt mig trygg att gå utanför dörren,ja tankarna är många.
Det är inte bara tänkar som spökar utan också många olika känslor är inblandade.


Det har hänt allt för mycke i den staden den senaste tiden,vad kommer att hända här näst? först så är det mycke snack om att ungdomar förstört, hotat och kastat sten mot polis, brandkår och väktare i Rosengård.När det har vart lungt ett tag så är det någon som har  skjutit mot flera bussar som går i trafik.Oroligheterna i Malmö fortsätter och sprider skräck i staden.Det är just nu när allt detta händer jag är tacksam över att mamma och vi barn flyttade upp till Norrköping igen.Jag skulle kuna sitta och skriva  hur mycke som helst men det skulle bara bli för jobbigt både för er och för mig själv.


3 vånings huset bodde vi med våran mor




Eftersom jag inte har någon bild från den tiden lånade jag en från Google.

1 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 Oct 2010 23:12

När jag flyttade till Malmö råkade jag hamna på Sorgenfrivägen, som i ena utkanten av prostitutionsstråket...



Gissa om man jävlades med hallickar och torskar...



För mig var Falkenberg förr en trygg stad, men idag finns det så mycket knattegäng som drar runt att jag inte besöker vissa delar av staden utan hund och tillbehör.



Det är tråkigt och se hur snabbt saker kan rasa :/



Sv: En sån vägg hade varit läckert :) En fondvägg med flocken samlad :)

Kommentera

Publiceras ej