Getingar, fästingar & myggor är himla onödiga

1kommentarer

Hela helgen så har Getingarna jävlas  med oss vi fick inte äta i fred utan att dom kom fram och satte sig vid bordet och det räcker inte heller med att jag vart väckt  mitt  på natten  till söndagen av att en geting satt på mitt hår.Jag låg helt stila vågade inte röra på mig i fall den tänkte sticka mig i huvudet,jimmie vaknade och började skika att det är en geting i husvagen jag svarade ja jag vet den sitter på mitt hår.Jimmie hoppar upp från sängen och springer ut allt vad han kan och skriker som en kärring att jag måste komma ut och  försöka få bort getingen.Jag vägrade att röra på mig först men till slut insåg jag att det var det ända jag kunde göra.Jag gick ut lite förskitigt mot husvagensdörren och lyckades få bort den.Vi gick in i gen och skulle sova några timmar till men det var inte det lättaste att somna om igen för min del.Jag låg vaken ett bra tag låg och tänkte på getingen tänk om det finns fler här inne som kommer fram när jag har somnat,till slut så lyckades jag somna några timmar.

Fästingarna vad har vi dom till i gentligen? Jag vet inte hur många fästingar jag får ta bort varje dag på hunden. Tyvärr så tål inte min hund fästinghalsbandet,vilket betyder att hon inte kan ha något halsband mot fästingar.Men  jag tänker åka förbi apoteket någon dag och köpa frontline och se om hon tål det.Självklart kommer jag att bara lägga någon droppe på henne för att se om hon får någon allergi mot det medlet eller inte.Det finns så många olika medel mot fästigarna man kan använda sig av till hundar men vilket hjälper verkligen?

Mygg är helt klart värst, dom tar aldrig slut hur många man än slår ihjäl.Jag har inte haft myggbett på 5-6år men i år har dom sugit hur mycke blod som helst från mig.Mina myggbett dom lämnar kvar på mig är inte små heller utan dom svullnar upp på mig och svider och kliar som bara den.Kan det vara så att kroppen reagerar på  detta sättet för den inte är van vid att bli bitten?Jag vet att det är myggans saliv som gör att det kan svida och klia på kroppen.Varför finns det så många onödiga djur som inte gör  någon nytta?,De är totalt onödiga om ni frågar mig.En sak jag inte heller förstår varför finns det inte getingar,fästingar och mygg utomlands?Jag har inte sätt några under mina år jag har vart utomlands.

1 kommentarer

Emily

01 Jun 2010 07:46

nästa gång ska jag klippa han :) vågade inte själv denna gången aldrig gjort det innan :P

Kommentera

Publiceras ej