Byggnadsställning

2kommentarer

 i helgen har jag och Jimmie satt upp dom sista byggnadsställningarna runt huset. Gud vad  sliten man blir med att bära ditt allt material och bärra upp skiten.Det var inte det lättaste arbetet jag har gjort på ganska länge.Jag förstår inte hur man orkar arbeta med att sätta upp byggställningar varje dag,jag skulle dö av att arbeta med det varje dag. Det var hur varmt som helst längst upp på taket jag svettades som en gris. Jag gjorde mitt  bästa med att försöka komma i håg vad alla delar heter hitt och ditt och tycker att jag lyckades rätt bra ändå. När jag sa att jag inte orkade bärra så peppade jimmie mig  med att säga kom igen vissa hur stark du är jag vet att du kan om du bara vill. Efter att vi var klara med att sätta upp byggnasställningarna så var det dags att börja ta bort muren mellan panna och skorsten,så vi kan  börja slipa på skorstenen och spackla men det blir inte förrens några dagar framåt. När jag var högst upp i taket sa jag till mig själv titta inte ner vad du än gör carro titta inte ner titta inte ner,Jag tror att det är ganska svårt att låta bli att titta ner man vill ju se hur allt ser ut uppe i från. Det är tur att jag inte har höjdskräck visst lite läskigt var det väl att vara så långt upp. Det var lätt att klättra upp men inte riktigt lika lätt att klättra ner. Bilderna får säga resten för jag måste verkligen sova nu känner jag god natt.


2 kommentarer

Anonym

30 May 2010 23:06

jag pratar faktiskt massa spanska med honom :) men ja kommer inte ihåg ord längre :(

Maggz

01 Jun 2010 17:37

Kom igen nu och slå med hamaren riktogt hårt xD ... hoppsan där pricka du jimmye

Kommentera

Publiceras ej