2 olika stall för min del idag.

0kommentarer


När jag var  ute och jogga så ringde min vän och undra om jag ville följa med henne till stallet.Jag joggade klart sen så kom hon och hämtade mig.Åkte ut till stallet och skulle ta in hästen från hagen så vi kunde rida.Men han ville inte som vi ville.Vi försökte fånga in honom men varje gång vi kom i närheten av honom så sprang han iväg.Efter25 min går min vän in i stallet och hämtar en hink med mat medans jag springer runt i hagen och försöker fånga honom.När hon kommer med Hinken så ger han upp efter 10 min.Jag var helt slut efter att försökt att fånga in honom.När vi väl hade fått tag i honom så följde han med oss så snällt.

Dessa 2 kollade på oss hela tiden då vi sprang runt inne i hagen.

Här står jag tillsammans med hästen efter ridningen.

Jag vart kär från första ögonkaset då jag fick se honom.Efter stallet så åkte vi förbi IcaMaxi så jag kunde köpa lite mat eftersom klockan hade hunnit dragit i väg.Jag skulle inte hinna med att laga mat innan det var dags för mig att åka till mitt stall och rida.Skulle igentligen Cyklat till Hagebystallet men Micka skjusade ut mig till stallet i stället så jag skulle slippa stressa.Vi red för stallchefen i skogen idag då min ridlärare var i väg på något  annat jobb.Jag red Tamara i skogen som var hur pigg som helst.Hon skulle galoppera om alla hästar och gjorde glädjeskutt men som tur var så hade jag kontroll över läget så hon fick inte galoppera om dom andra hästarna.Stallchefen skrattade och sa men Carro är hon pigg idag?Hon som allt annars är hur seg som helst.Efter ridningen stannade jag kvar i stallet ett tag och kollade på ridlektionen efter mig ett tag innan jag gick ner till bussen.När jag kom hem mötes jag av en glad liten hund som hade saknat mig.

Kommentera

Publiceras ej