skadegörelse

2kommentarer

Puckon finns det över allt,och tyvärr verkar det som om ett gäng sådana har fattat trycke för vår kära gård/trappuppgång.Det är väldigt mycke skadegörelse nu,och nu har hsb  bett hos att hålla ögon öppna extra mycke för folk som befinner sig i området.Just dessa puckon tycker att det är roligt att klottra och hälla olika medel  lite här och där.Men tyvärr hade dessa puckon oturen med sig idag då jag kom på dom när dom hällde  någon salgs fetolja i trappan.Jag slett flaskan ur handen på ena killen och var så arg och skällde ut dom.Sen så gick jag in i min lägenhet och satt på mig skorna och gick hem till dreas föräldrar och talade om vad deras ungar hade gjort.Pappan vart inte så glad och tackade mig för att jag kom förbi och berättade  detta.När jag kom tillbaka så är hsb här och städar upp efter ungarna och så fick alla vi grannar samlas och prata om all skadegörelse som har vart.Nu ska vi grannar gå i hop oss och skriva en lapp om att vi kräver  att vi ska få portkord så vi slipper allt.Dom höjer hyran så lite har man att säga till om tycker vi.Visst dom höjer hyran  varje år men ska vi sitta och betala en hög hyra så borde man också få känna sig trygg i sitt egna område.Detta började för ca 2 månader sen innan hade vi inga problem här.Vissa av mina grannar har blivit kallade för olika saker av dessa barn och barnen har också kastat snöboll på dom.Barnen har också klättrat in på vissa balkonger och jävlas och detta måste få ett slut.Ja visst nu får man tänka på att dom inte är så gammla och alla vi har vart barn en gång i tiden men detta är inte acceptabelt.Jag känner en av ungarnas föräldrar så det var dom jag sa till och dom bad mig att säga till dom om det skulle vara något mer och inte vart dom glada på sin son.Jag kan inte säga om det är samma personer som har vart och klottat här innan som jag kom på idag.

2 kommentarer

Christine

24 Mar 2010 22:20

Fy vad irriterande med såna som bara förstör!

Vill du ha mer trafik på bloggen? Bli medlem enkelt och snabbt på viraltrafik som jag blev! http://www.viraltrafik.se/?lifeofchristine

Bra tips! :)

Christine

25 Mar 2010 01:25

Tack för det!

Först var jag helt säker på att det var min syster Carro som hade kommenterat. Men så kom jag in till din blogg. Haha, lustigt! :)

Kommentera

Publiceras ej