Pojke attackerad av hund-kunde vart jag

1kommentarer

Kommer ni i håg att jag berättade i tisdags kväll att jag hade vart ute med min hund sista promenaden och möte på ett gäng med en hund som började hugga mot mig och hunden så jag vart rädd och tog en omväg hem?När jag kom hem från landet ser jag att min lillesyrra har skrivit till mig på facce och berättat ett en kille hade blivit biten av en hund här i haga i tisdagskväll,det första jag kom och tänkte på då var det måste vart samma hund vi möte på i tisdagskväll.Jag menar hur stor chans finns det att jag möter på en argessiv hund här på gården nästan samma tid och dag att det inte skulle vara samma hund?När dom skriver brun då undrar jag menar dom ljusbrun eller mörkbrun? För den hunden vi möte på vad mer lika en blandras som jag själv har haft.Nu var det i gentligen hunden som är farlig i första taget utan det är ägaren till hunden som anväder den som vapen. kan säga att jag hade tur i oturen som klarade mig i från att bli biten och att det inte var jag som vart bitten.Själv klart tycker jag synd om människan som inte hade lika tur som oss och detta ska bara inte få hända.Nu vet jag inte om jag vågar gå ut ensam på kvällarna längre med hunden utan att behöva oroa mig.Kan säga att den såg verkligen inte ut som en p-bull i mina ögon sen kan jag inte säga 100% säkert att det var samma hund men eftersom det var nästan samma tid och samma område så har jag svårt att tro annat.Det är nog lättast att säga p-bull om man inte kommer i håg hur den såg ut och så är det lätt att bara säga en färg som man vet att dom oftast brukar ha.Nu säger jag inte att det ligger till så här utan vad jag tror.

1 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

18 Jun 2010 03:48

Det är rätt illa att man ska behöva tänka sig för innan man går ut bara för att det finns en del tvivelaktiga personer med hund :/

Kommentera

Publiceras ej