Kliande myggbett här får ni lite råd som hjälper

0kommentarer

Myggbettet kan svida och klia som dom flesta har märkt så är myggen rätt så aggresiva i år.Jag vet inte hur många bett jag har fått i år redan som kliar som bara den.Men nu har jag kommit på hur jag ska få dom att sluta klia.Jag har läst på många bloggar om just myggbett som kliar och att dom inte vet vad dom ska göra,att myggbetten håller dom vakna på nätterna.Så jag tänkte dela med mig av några knep som jag använder mig av för att få dom sluta klia.Min far sa åt mig att ta Citron på myggbetten och det hjälpte,alsolsprit torkar ut betten vilket leder till att dom inte kliar längre.Tandkräm kan man smörja in med på betten men kanske inte så roligt att gå runt med på stan men på natten kanske?Så har vi en salva som heter Xylocain användning till tex inseksbett.Har något något mer tips så lämna gärna en kommentar:) p:s kom på att tigerbalsam kan hjälpa också men finns inte med på bilden d:s

Kommentera

Publiceras ej