Har alltid varit sugen på att virka

2kommentarer


Har inte virkat sen min gammelmormor levde det var hon som lärde mig hur man skulle göra.Igår så passade jag på att köpa hem lite garn när det ändå var på rea.Vet att jag ska ha en kartong med fullt med garn som jag fick ta över efter min gammelmormor men vart jag kan ta lagt den har jag ingen anning om,vet inte om jag fick med mig den när jag flyttade hemifrån eller om den vart kvar hos min mor efter flytten.Men nu har jag suttit ner ett tag och virkat det tog ett tag att komma i gång i början sket det sig men sen så gick det rätt så bra.

2 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 Jul 2010 22:19

Tro det eller ej, men i högstadiet valde jag syslöjd framför träslöjd. Det resulterade i att jag tjänade pengar i lumpen på att hjälpa andra att sy fast kragspeglarna på uniformerna :P



Det är en rogivande sysselsättning att syssla med sånt, men idag var det länge sen jag närmade mig nål och tråd.



Sv: Ja, visst blev det bra :)

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 Jul 2010 22:50

Sv: Ja, man kan göra sig en hacka då och då :P

Kommentera

Publiceras ej