Det bästa med att bo på landet

1kommentarer

det som är det bästa med att bo ute på landet utan några grannar i närheten är att man bara kan vara för sig själv.Jag kan springa runt naken hemma på gården om jag vill det,kan spela hur hög musik jag vill utan att någon gnäller på mig.Det bästa av allt det är så tyst och skönt på samma gång det ända ljudet man hör är fåglarna som kvittrar och hur vackert är det inte att vackna upp av det ljudet?Man kan sitta och njuta i lung och rå med sitt kaffe och bara vara.Det finns så mycke bra anledning till varför jag älskar att bo på landet,detta är bara några av anledningarna som jag vill bo på landet.Att ha skogen i närheten är det bästa av allt tycker jag.Det finns säkert en rad både för- och nackdelar med både stadsliv och lantliv.Nackdelen med att bo ute på landet är att det är långt till affären och när det är mycke snö på vägarna kan det vara svårt att komma fram men annars kan jag inte komma på någon nackdel med att bo ute på landet.


som ni ser på bilden så sitter jag och dricker mitt kaffe i lung och ro,medans grabbarna håller på att murra klart  det sista på skorstenen.Jag slapp att hjälpa till så jag fick en slappkväll för mig själv elr i gentligen slappade jag tillsammans med hunden som låg i skuggan.Om ni skulle få följa mellan att få leva stadsliv elr lantliv vilket skulle ni välja och varför valde du det livet för? Just nu lever jag själv med båda liven men så fort vårat hus e klart ute på landet så kommer vi flytta ut ditt.Stadslivet är inget  för mig dirket och därför har vi köpt ett hus på landet:)

1 kommentarer

Micki

03 Jul 2010 08:57

Vi håller på att flytta från lägenhet i stan till hus på landet, så jag håller verkligen med dig :)

Kommentera

Publiceras ej