Byggnad av taket med bilder

2kommentarer

Nu är takstolarna på plats och det börjar likna ett hem mer och mer för varje dag som går.Vi fick upp takstolarna med hjälp av bonden som kom med sin traktor,resten fixade vi 3 själva.Det går i en rasande fart i mellan åt fast vi inte är så många som håller på med bygget.Vi trodde aldrig att vi skulle komma så långt med bygget som vi gjorde i går.


Idag vet jag dock inte hur långt Jimmie och hans arbetskamrat har kommmit med bygget,det får jag se i morgon när jag åker ut till landet igen.Våran plan var igentligen att vi skulle vara klara med taket i söndags,eftersom att det spöregnade och åskade i helgen så vart det stopp för bygget.Men vi har nu en ny plan som vi tänker gå efter om vädret tilllåter det som sagt.Planen är att taket och vägarna ska vara på plats någon dag i helgen.Sen så går det inte heller så fort för oss eftersom att vi bara är 3 och dom som har lovat att hjälpa till skiter i det så går det inte så fort.Men nu ska ni få se bilder från i går.

2 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 Jul 2010 23:24

Det måste vara en underbar känsla att få bygga sitt eget hus :)



Sv: Tiken är uppskattningsvis 7-8 månader. Blandras. Schäfer är en av raserna.



Våra uppgifter om hundens bakgrund är väldigt få, och ingen person finns registrerad som ägare. Vi ska gräva vidare i hennes förflutna i morgon.

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 Jul 2010 12:09

Sv: Ja, titta! Jag hade inte gnuggat mina ögon ordentligt! När jag såg bottenplattan, och takstolarna så trodde jag att det var helt nytt.



Jag får skylla på den sena timmen :)

Kommentera

Publiceras ej