Frysskåpet är trasigt

0kommentarer

Jag har  bott ute på landet  i 2 veckor tid innan jag flyttade ut ditt så köpte jag hem mat  till lägenheten så jag skulle slippa åka och handla det första jag gör när jag kommer in till stan igen.Hade köpt hem massa olika kött & korv mm och  allt fick jag slänga idag när man kom hem.Frysen hade gått sönder och hela frysen var fullt med vatten i och all mat föstörd blir man inte arg & ledsen ?Jag vet inte när den pajade eftersom jag inte  har vart hemma i stan.Så i morgon blir det att  gå upp tidigt och ringa hsb och göra en felanmälan.Blir så arg eftersom  kött e inte billigt att handla hem plus att det e inte första gången detta händer.Jag hade väl mat för ca 1000kr i frysen och allt e förstört så det var  bara att slänga det.Det  e ingen i dee heller att ta det på hemförsäkringen då självrisken är på 1500 vilket jag inte slänger ut på maten eftersom det blir dyrt & så hjälper det inte heller.I morgon ska jag fråga dom hur jag ska göra när det inte e första gången jag får slänga mat det blir ju dyrt för mig som måste slänga ut pengar på mat sen inte kan äta det och måste köpa hem nytt  igen.Dett e väl 3:e gången det händer på 1 år.Jag som trodde att detta året skulle bli ett bra år det började ju inte så bra dirket.Ute på landet så  hade vi hundslagsmål mellan min svärmors tax och min hund.Jag fick sära på dom men det var inte så lätt  som man kanske trodde att det skulle vara.Det var Svärmors  hund som började och då sa min hund i från.Under natten till onsdag fick min hund vara på övervåningen med mig och den andra fick vara ensam på nerevårningen.Tänkte sen på morgon att nu ska det väl vara lungt mellan dom.Men min hund hann inte änns komma ner från trappan förrens Tezzy skulle på min hund.Så jag fick ringa svärmor och åka in till stan med hennes hund.Nu ska jag sätta mig och se på tv sen försöka sova gott natt

Kommentera

Publiceras ej