veterinären

1kommentarer

Idag på vägen till veterinären så kom en äldre tant springade mot oss med sin hund och gapade om att det brinner.Min första tanke var brinner det inne hos veterinären elr vart brinner det?Jag fråga vart brinner det någonstans?Här i huset i mitt kök fick springa ut med hunden från huset brandkåren är på väg.Under just den sekunden och säger att det e i hennes hus det brinner ser jag hur det kommer rök från huset.Hon frågade mig om jag kunde stanna där ute med henne tills brandbilen kom.Jag fick säga som det var att jag hade en tid att passa hos veterinären annars hade jag självklart stannat kvar där med henne.Hon förstog  att jag inte kunde komma försent till vete som tur var.Jag började gå lite  och hörde då ljudet från brandbilen så hon slapp vara där ensam tills den kom.När vi skulle gå in till vete så slänger sig Stina bakåt och vägrar gå hon vet vart vi är på väg.Så det e bara att ta och lyfta upp henne i famnen och gå in med henne.Dom kollade genom hennes tänder som såg bra ut och lyssnade på hennes hjärta lätt också bra och så kände dom i genom kroppen på henne innan hon fick sin vacce och samma där allt såg bra ut.När det var dags för henne att få sin vacce så slänger hon sig över mig in i jackan och darrar för fullt.Så jag fick hålla henne stila så hon kunde få sin vacce men det funkade det med.Dom tyckte att hennes ögon var lite röda och undrade om dom hade vart det länge.Men jag har inte märkt av att hon har haft rödaögon så dom det kunde vara för hon var stressad & rädd men jag fick ett recept skulle hämta ut en salva åt henne om inte ögon blir normala på några dagar.Passade på att väga henne också när vi ändå var där hon vägde 6.5:) på vägen hem så var det fullt med polisbilar,ambulanser,brandbilar och så hållde dom på att spärra av så jag fick gå en annan väg hem.Och ni som känner mig kan bara den vägen hem så jag fick ringa till en vän som fick förklara vägen hem till mig & så var hon så snäll och kom möte oss.Det kallar jag riktig vänskap.Sist jag skulle gå en annan väg hem gick jag  åt helvetes fel Emily var inte så glad på mig då.

 bloggen vill inte som jag vill får bli att slänga ut bilder senare om det går då.Plus mitt förra en lägg sparades inte så fick skriva om allt en gång till minns inte allt jag skrev men detta får duga så länge.

                 

1 kommentarer

emily

10 Feb 2010 19:25

du kan göra så med fler bilder, lägg in dom på paint bara så de blir så o klistra ihop de e inte svårt

Kommentera

Publiceras ej