Är i alla fall ärlig.

0kommentarer

Bara lite sanning från min sida sen hur du/ni tar det skiter jag i.Jag blir så irriterad på folk som sitter och klagar på att man inte har pengar till mat,hyran.räkningar osv och sen går och handlar massa med med saker till sig själva.Jag förstår inte  hur man kan ha mage till att köpa massa kläder.smink i första taget i stället för ta dom pengarna till hyran.Folk verkar ha en JÄVLA konstig syn på vad man ska göra av sina pengar i första taget & vad man har socialen till.Gnäller & surar  om dagarna att dom inte får sina pengar i tid från soc men var tacksama i stället att ni änns får pengar i huvudtaget av soc.Ni tror man får allt servat på silverfat bara för ni lever på soc och har barn.Hur tänker man om man inte har råd med att handla hem mat till sig själv hur i helvete ska man då ha råd med att skaffa unge?Ni tror att man får pengar och köpa vad man vill & inte göra nånting Bullshit.Sen så finns det dom som  hardjur också som inte lägger pengarna på dom utan väljer att dra till krogen och slösa  pengarna och sen kan man sitta och gnälla på soc,försäkringskassan elr vad man nu får pengar i från.jag förstår mig inte på folk som inte kan låta bli att handla massa med skit till sig själva  varje månad än att lägga dom pengarna på något viktigare.Visst ni kanske säljer något  för att kuna köpa en annan sak men lägg dom pengarna på hyran  i första taget.Nu menar jag inte att jag har rätt om allt men jag måste bara skriva ner det jag känner.Så olika mål, med samma resultat : Man anser alltid att det finns något man kan ändra på. Men ändå så gör man det inte.Det är klart man är rädd, allt i livet handlkar delvis om rädsla.Då känner man att man kanske blir bekräftad för vissa saker i livet.Visst jag har inga  barn men det är just av den andleningen  att jag är sjukskriven och med dom pengarna skulle jag inte ha råd med barn just nu.Plus jag vill kunna ge mitt barn en trygghet att  barnet skulle veta  att det alltid finns mat hemma och inte behöva vara orolig för det.Jag har inget emot dom som lever på soc fast jag själv aldrig skulle vilja det utan det. Jag har emot e dom som klagar varje månad på soc.Nu kommer jag säkert att få mycke skit för detta inlägget men det struntar jag i fullständigt.Jag hänger inte ut  någon särskild person utan det finns flera där ute på gatorna jag  menar.

Kommentera

Publiceras ej