lastbil & buss i krock

2kommentarer

Flera personer fick föras till sjukhus efter en krock mellan en lastbil och en buss på måndagskvällen.Min lillebror Victor var en av dom som var med  i bussen & fick föras i ambulans till vrinnervisjukhus.Han  var i chocktillstånd och gnällde över att han hade ont i ena armen.Han hade skällt ut busschauffören men det var väl för han var i chocktillstånd  under den tiden.Han skulle bli rönkad när han kom fram till sjukan.Hoppas   att det inte är något mer allvarligt med honom men som det lätt på mormor som ringde och tala om detta för mig så var det  bara armen han hade ont i just då.Får se om man kanske kan få tag i honom för att se hur det är med honom.





Bussen trafikerar linje 430 och var på väg till Simonstorp. Enligt uppgift har inga passagerare skadats allvarligt men flera först till sjukhus. Östgötatrafikens trafikledare meddelar att passagerare chockats av kollisionen.Krocken inträffade vid Näknakorset och av att lastbilen körde in i den bakre delen av linjebussen. Enligt vittnesuppgifter är det mycket halt på riksväg 55.Långa köer har uppstått och det är stopp i båda riktningar på vägen. För mer  bilder eller mer info

 http://www.nt.se/bildspel/Default.aspx?tab=1&ss=5800756&articleid=5800666

2 kommentarer

towe

02 Feb 2010 11:12

jaa verkligen, men folk har väl inget bättre för sig än att försöka få mig att "upppfostra" barnen bättre, haha :D



hoppas din lillebror mår bra?! Och tur att det inte blev allvarligare.

emily

02 Feb 2010 12:18

fyfan va rädd ja blev igår. han ringde mig iallafall såfort han kom från sjukan tack o lov <3! Ja visst har jag humor haha jag ska fan välja såna tapeter

Kommentera

Publiceras ej