Tycker bara det är märkligt att bli bemöt på det sättet

3kommentarer

Min bästa vän attackerades av en hund i går kväll,hon fick åka in till akuten där hon inte vart bemöt på ett trevligt sätt utan dom sa åt henne att dom hade något mer akut att hon fick komma tillbaka i morgon.Men hon stog på sig och vägrade att gå förrens hon fick hjälp.Inte nog med det så fick hon fråga massa innan dom förklarade för henne hur allvarligt det är för hennes del.Dom sa vi kan tyvärr inte göra så mycke mer än att tvätta av såret med tvål och vatten.Hon fick fråga ifall om det inte var farligt att bli biten,ju det kan det vara man vet ju aldrig vad hunden kan ha käkat på fick hon som svar,Men  kattsår är mycke mer farligare än hundbet  du ska vara glad över att det var en hund som bet dig och inte en katt.Så säger man väl ändå inte till en som har vart med om en attack?


Hon fick fråga om hon inte skulle ta stelkrampssprutan,i mina ögon så låter det som att hon är läkaren och att läkaren är på besök.Sen så säger läkaren att du borde inte sova ensam i natt utan ha någon vid dig i fall du skulle sluta andas,vad fan tycker då att hon borde fått ligga kvar över natten.Jag tycker att läkaren har inte gjort sitt jobb,varför inte göra det riktigt jävla ordentligt?Dom tog inget kort på såret eller något sånt vilket jag tycker är konstigt.När jag vart hundbiten för 2 år sen av en kompis hund och svullnade upp så jag fick åka in till akuten så kollade dom min puls,tog tempen och så frågade dom om jag skulle göra en anmälan för då var dom tvungna att ta kort på mitt bett,men jag berättade som det var så dom förstog med.


Men varför gjorde dom inga tester på min vän och varför fotade dom inte skaddan på henne som var mer allvarlig på henne än på mig?Hon skyller inte på hunden utan mer på ägaren då säger läkaren att det var väl ändå hunden som bet dig och inte ägaren,man ska inte skylla på ägaren för den är alkolist/knarkare fick hon som var.Vad fan menar dom att det är hennes eget fel att hunden hoppade på henne?hon har gjort en polisanmälan vilket polisen tog på allvar som tur va.Detta fick jag reda på för några timmar sen när hon kom hitt ett tag och vissade sitt märke.Jag blir uppräd och allt på en gång hur systemet fungerar här i sverige.Gumman jag tänker på dig och hoppas att du inte har allt för ont.Jag kan inte föreställa mig hur ont det måste gör för dig.Du jag tänker på dig ska du veta.

3 kommentarer

Emily

02 Aug 2010 23:16

Vem va de som blev biten? helena? Det blir inget bra på bloggen, de blir skitfult.. vill inte ha de så.. Blää.. Ja e frisk nu ja försökte ringa dej igår o fråga om du skulle med till Ikea men din mobil va inte på o ja har inte ditt hemnr.. puss

|| mannen som kan prata om hundar ||

03 Aug 2010 04:38

Den läkaren borde byta jobb och börja jobba på någon snabbmatsrestaurang.



Blev inte skadan fotograferad kan hon ha svårt att få ut pengar på försäkringen för detta.



Man skulle nästan kunna tro att det var läkarens hund som bitit henne...

tooä

03 Aug 2010 15:44

hmm.. tack så mcket ! äh.. huvudaksen är att jag har alla uppgifter och bilder osv.. skiter i dett avar faktisk berädd på bemötandet.. får jag alltid ifrån dem.. åh vad jag hatar sjukvården.. men men ! 9 dagar kvar med penselin.. senär jag "frisk" =) haha Puss <3

Kommentera

Publiceras ej