Det gick bättre att hoppa bana

0kommentarer


På framhoppningen så skulle vi hoppa på en oxer och han vägrade dom 2 första gångerna.Alla bara skrek va kan zäta vägra det har vi aldrig sätt, chockad satt jag på hans rygg och tänkte vad fan e det som är fel nu då? Den 3:e gången vi kom mot hindret så var jag beredd på att han kunde vägra och var beredd med skänklarna och då hoppade han.När vi började hoppa banan så sköte han sig precis så som jag ville att han skulle göra. Han kan bli rätt het och stark i hoppningen men idag var han rätt så lungn ändå på sitt sätt.Jag fick mycke beröm av min ridlärare hon sa framhoppningen glömmer vi bort.Han är inte så utbildad så man får inte vänta sig för mycke av honom men jag tycker verkligen att han var duktig när vi hoppade genom banan på 90cm.Bara man försöker förklara och hjälpa honom lite så fixar han det galant.

Kommentera

Publiceras ej