Passar på att städa

0kommentarer

medans jimmie är i väg med hunden,lättare att städa medans hunden inte är hemma.Inite för hon är i vägen,men hon fäller så himmla mycke nu så allt hår kommer precis över allt.Började med städningen vid12 tiden och det tog 4 timmar.Folk har olika synd på städning,för vissa är städning när man har bäddat sängen,diskat,dammsugit.Men för mig är det mycke mera än så.För mig är städning när man har plockat undan allt från golvet som inte ska ligga där och lägga det på sin rätta plats.Jag börjar jämt med  ett rum i taget och fortsätter med nästa när jag är klar.Jag dammar av allt torkar av allt innan jag börjar dammsuga sen så skurar jag golven.När jag städar inne i köket så torkar jag av alla skåp och över skåpen där allt damm sätter sig.Plockar ut skåpen och gör rent ställer in allt på sin plats,drar ut spisen och dammsugar där bakom när det är klart så ställer jag undan dammsugan åt sidan och börjar med att göra rent inne i ungen när det är klart går jag över till spisen ,dammsugar gör jag alltid när  jag är klar med resten av städningen.Toaletten lägger jag också ner  mycke tid på drar ut badkaret och gör rent där bak,rensar avloppet skrurar rent badkaret och torkar av toalettstolen sist tar jag handfatet fick lära mig att man ska ta handfatet sist när jag jobbade för hemtjänsten.Jag säger inte att jag heller gör rätt men detta är städning för mig sen så kan alla ha olika uppfattningar av städning och jag klantar ingen för att dom har en annan syn på städning.



Här får ni lite bilder på hur det såg ut innan,och vad folk inte alltid tänker på att man behöver göra rent i bland.
Tänk att stå och lägga mat och filtret till fläkten så fettig och dan,detta slutar med att det tills slut rinner ner i mat och hur trevligt är det på en skalla?Det är lätt att plcoka ner den och göra rent.

   

Kommentera

Publiceras ej