Fick åka i väg och hjälpa min far

1kommentarer



Jag hann inte änns sätta mig i bilen när jag hade jobbat klart förens min far ringde till min mobil.Stackan hans moped hade gått sönder och han undrade om vi kunde köra hem den åt honom.Så det vart att åka hem en snabbis och lämna av hunden hemma sen vidare till fars jobb där mopeden stog.När vi kom fram så kom min kära far ut genom dörren från dagiset han städar på och såg lite ledsen ut.I vilket fall började vi att försöka bärra upp hans moped på bilens flak(har en kingcab) som inte var det lättaste precis.Men skam den som ger sig och till slut lyckades min pojkvän och min far att få upp den på flaket.


Själv klart ska en tant som jobba på dagiset komma och vara nyfiken och fråga vad vi gjorde.Hon sa till min far jaha är det du jag trodde att någon försökte sno din moped så jag tänkte ringa polisen,varför har du mopen där för många frågor trodde aldrig att kärringen skulle gå sin väg.Till slut kom vi också i väg och skjusade hem min far och lämnade av hans moped där hemma och i stället slängde vi upp hans cykel och åkte tillbaka till hans jobb där vi lämnade av honom med cykelen.Vi åkte vidare och stor handla.Fy fan vakönt det var att komma hem igen och sätta sig ett tag.

1 kommentarer

Henrik Olsson

21 Apr 2011 08:27

Ja, det kan ju inte vara det enklaste att få upp en moped på en kingcab - flaket sitter ju ganska högt!



Men bra jobbat!! :P

Kommentera

Publiceras ej