Stora sömnproblem

2kommentarer

Jag har svårt att komma till ro när jag lägger mig ner i sängen för att sova.Känslan finns där hela tiden,att veta att man e svin trött men kan inte somna ,vrider huvudet som en radar fram och tillbaka. Jag hör hur  folket ute på gatorna pratar och känner av pulsen av J som ligger och sover för flera timmar tillbaka.Jag villl känna  av den känslan  jag hade en gång i tiden i kroppen då jag bara la mig ner i sängen och somnade på nolltid.Jag kan verkligen inte koppla av hur mycke jag än anstränger mig så går det inte.Jag har försökt att somna till en lung och skön låt men inte heller hjälper det.När jag väl  har somnat så vaknar jag till flera tillfällen jag får inte den sömnen jag behöver för att må bra.Jag vet inte varför  jag har detta problemet eller vad det kan vara som gör att jag inte kan koppla av.Det e inte bara jobbigt för mig utan även för J då jag lyckas väcka honom varje natt,Jag kan ligga i sängen och försöka somna över 4 timmar  och det känns att jag snart ger upp med att änns försöka sova.Jag sover högs 5 timmar och under dom timmarna har jag vaknat till 3-4 gånger detta e inte normalt.Jag kan göra massa med saker på dagarna och vara trött  men min kropp vill sova men inte min hjärna.Sömntabletter är det inget att prata om det e inget för mig,jag äter knappas några tabletter när jag är sjuk eller har ont någonstans då e jag hälldre sjuk.Det måste finas någon annan lösning på mitt problem än att ta massa med tabletter,det kändes så fel att lösa problemen med tabletter. Det är inte konstigt att folk hamnar i ett tablettmissbruk.Att ett glas varmt mjölk hjälper en att somna e en mynt det hjälper inte heller.Eller jag ska inte sitta här och säga att det e en mynt det kanske hjälper andra men inte mig.Något jag alltid sa till andra när jag var liten var:för att lyckas så måste vi vilja också,för lyckas måste man våga ta risker.Jag vill kunna känna att jag kan koppla i från det e min stora vilja men hur mycke jag lägger ner tid på det som hjälper det inte.Jag vet också att jag inte är ensam om detta problemet men det tar mycke på mina krafter.krafterna jag igentligen behöver för att orka med en heldag:(

2 kommentarer

Emma

26 Mar 2010 12:49

ja de är huset bredvid där jag bodde förut

Maggz

26 Mar 2010 14:36

Nej ingen aning han var fån någon förening :S

Kommentera

Publiceras ej