Tankar

1kommentarer

Jag skulle blogga lite tidigare idag efter att jag hade vart ute med hunden men så vart det inte.Min data e hur seg som helst vet inte vad det är med den just nu men det tar 20 min att komma in på en sida vilket är jävligt irriterade och då tappar man lusten med att änns försöka blogga.Men ska i allafall ta och förska och se om det kanske går bättre nu.Jag hoppas att jag kommer få mer sömn i natt än vad jag fick natten till idag då det var helt omöjligt för mig att somna då jag hade för mycke tankar i huvudet som snurrade fram och tillbaka plus så håller grannen över mig på med något på nätterna som gör att jag absolut inte kan somna.Jag är lätt väckt av mig har vart det sen jag föddes och det e inte så kul alla gånger  att vakna flera gånger på natten.Man inser inte hur vissa saker påverkar än av att man e så pass lätt väckt som man är & hur saker runt omkring sig blir liggades för man inte har sovit så pass bra som man borde göra. Jag har alltid vissa förhoppningar om att detta med att vara lätt väckt kanske växer bort med tiden.Jag önskar att man slapp vara så lätt väckt av sig att vakna av det minst lilla ljudet,vem gör inte det? Men om man tänker efter egentligen skulle man vilja mycket som man inte kan slippa här i livet.När ska man skylla sig själv och när är det nåt man inte kan rå för?hur är det egentligen, kan man rå för att man hamnar på fel väg alla gånger?var går gränsen, och finns det en gräns, då man går från att ha kontroll till att inte ha det, och är det alltid ens egna fel?kan man skylla på något annat eller annan, eller är det bara en bortförklaring ett sätt att försöka skylla på någon annan, eller kan man ge en förklaring till vad som händer och sker?Som jag ser det så har man inte alltid kontroll över sig själv, man tror att man har det, men upptäcker för sent att så inte är fallet.Jag tror att jag inbilla mig att jag har allt under kontroll, men jag misstänker att jag lurar mig själv när jag säger att jag har allt under kontroll.Drömmar är bra skit. Sovdrömmar alltså. Dagdrömma försöker jag stenhårt sluta med eftersom jag är fullständigt övertygad om att dagdrömmeri motverkar och jinxar precis allt drömmarna handlar om. Eftersom jag spenderade stora delar av min vakna ungdom med att dagdrömma (och därför inte lyckades genomföra ett enda skit under min, för att ta ett exempel, högstadieperiod) är det rätt svårt att bara helt  sluta göra det - något jag verkar få betala extra dyrt för nu för tiden. Drömmar om fasta löner och få börja jobba igen vilket jag vill göra.Är så trött på att gå hemma.I alla fall: sovdrömmar är bra skit. Jag borde egentligen styra upp en drömkategori och regelbundet redogöra för mina nattliga äventyr.Men det får bli en annan dag jag gör det för nu ser jag att klockan har tickat i väg  rätt mycke vilket betyder att jag borde försöka sova så jag orkar upp i morgon.


1 kommentarer

Nethan

26 Jan 2010 16:33

Carro, de går men de gillar det inte. Han börjar faktiskt gilla kläder nu :D

Tack ska du ha , Puss

Kommentera

Publiceras ej