Här kommer min förlossningsberättelse del1

1kommentarer

Torsdagen den 14/1 2015  klockan 18:00 Började jag känna av  sammandragningar dessa var annorlunda mot dom jag hade haft i en veckas tid.Jag låg ner i soffan och Jimmie masserade min mage vilket hjälpte för stunden.Jag började känna att jag måste ge mig ut på en promenad för att försöka tänka på något helt annat än det onda.Vi satt och kollade på djurräddarna då sammandragningarna gav mig en smärta som är svår att beskriva med ord.Jag bestämde mig för att se klart programet innan jag ställer mig i en varm dusch.Jag klarade inte av att vänta så länge utan gick in i duschen vid21.47 väl inne i duschen så kommer alla tankarna på en gång.Vi bestämde att jag skulle sova i soffan den natten så jag slapp springa upp och ner för trappan.Det var helt omöjligt för mig att koppla av i soffan så jag beslöt mig för att försöka sova i våran säng ändå.Vilket var helt omöjligt då jag var tvungen att springa och kissa hela tiden.Klockan 2 på natten så gör det så pass ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen och jag kryper runt på golvet inne på toaletten.Vid 2:43 märker jag att slemproppen har gott och skriker rakt ut på Sambons bror som ligger i soffan och sover.
 
 
Han väcker sambon trodde han och sen la han sig igen.Vad fan vakna då för helvete tänkte jag för mig själv.Ringde till förlossningen och där säger dom att det är fullt att jag får åka upp till Linköping.Jag började känna hur paniken började komma mer och mer för varje sekund som gick.Förlossningen ringer upp mig redan efter 2 min och säger att dom har fixat ett rum till mig här i Norrköping.Jag kryper upp för trappan och väcker sambon som inte riktigt förstår att det är på allvar.Jag tar upp min mobil och ringer till pappas fru som ska vara med under förlossningen.Vägen in till förlossningen har aldrig känt så lång som det gjorde den natten.Vi blir inskrivna klockan 04:02 där dom gör alla vanliga kontroller och jag var öppen 3 cm.Klockan 07:30 får jag morfin med hopp att jag ska kunna slappna av och sova.kl:09:00Börjar känna av värkarna igen med ca 10 min intervall.Jag är så pass tagen och bara gråter hela tiden för att det gör så ont.kl:10:45 Modermunnen öppen 5 cm,buktande hinnblåsa.kl 11:25 fostervattnet avgår och Syntocinon kopplas i värkstimulerade syfte då fortsatt glesa värkar.
 
 
 

1 kommentarer

Caroline - Mamma | Gravid | Gran canaria

09 Mar 2015 10:27

Åh tack snälla, din kommentar värmde verkligen!
Idag ska vi ta nya prover och hoppas på att vi får vara hemma, vi har fått tillbaka den engelsktalande läkaren & han kommer vara den som har hand om oss idag så det känns bra i alla fall, även om det är nervöst..

Kommentera

Publiceras ej