okunskap och inte insatt inom

0kommentarer

Det är ju helt hemskt hur folk skriker att man är ute med en mördarhund.Även om jag förstår att det handlar om okunskap och att dom inte är insatt inom rasen.Visst, Rottweilern är ingen lätt hundras  men att den skulle vara farlig för samhället är bara skit snack.De flesta hundar i fel händer kan bli aggressiva och svårhanterbara.Jag är så trött på att jag ska få utskällning så fort jag är ute och tränar kontaktövningar på himmelstalundsfälet.Jag har lika mycke rätt att befinna mig där som alla andra hundägaren.Är jag ute med båda hundarna får jag inte höra lika mycke som när jag är ute med bara Rex. Någon gick förbi mig och sa bakom ryggen på mig att det borde införas munkorg tvång på sånna raser.Ja det borde införas munkorg på vissa idioter som inte vågar säga det öga mot öga svarade jag tillbaka.Jag kunde bara inte låta bli att hålla mun.Nu fick jag skriva av mig lite och känner mig redan på bättre humör.



 

Kommentera

Publiceras ej