Jag fick hittelön

2kommentarer

Kommer ni i håg att jag hittade en plånbok med pengar och körkort mm i gårkväll?Jag letade upp ägaren och hittade henne till slut och ringde upp henne i gårkväll.Hon vart överlycklig över mitt telefonsamtal och när jag berättade att allt var kvar i den vart hon ännu gladare.Vi bestämde att hon skulle ringa mig i morse och hämta upp den,men hon var tvungen att hoppa in och jobba i morse så vi bestämde att hon skulle ringa upp mig när hon kom hem från jobbet.Hon ringde upp mig och vi mötes upp och pratade lite gran.Jag fick 200kr av henne som hittelön.Jag ville inte ta emot pengarna först för jag tycker att det är en självklarhet att hjälpa andra om man kan,men hon ville så gärna att jag skulle ta dom så jag tog emot dom till slut.

2 kommentarer

Henrik Olsson

08 Apr 2011 20:10

Klart att man ska hjälpa sina medmänniskor när man kan, och jag försöker också göra det utan belöning, men ibland är dem ganska envisa!



Ha en trevlig kväll!

Emily

08 Apr 2011 21:00

Så snäll du är :) Ja skulle gjort likadant, synd bara att inte alla tänker likadant. Hur mycket var det i pl¨nboken då? :O

Kommentera

Publiceras ej