Om sanningen ska fram

3kommentarer

Om sanningen ska fram... Det är inte så lätt alla gånger att vara öppen med hur man mår.Jag känner ingen glädje längre, känner mig som världens dåligaste mamma och hundägare.Jag vet att jag inte är ensam om att känna som jag gör.Det sätts så stor press på oss föräldrar och  man är liv rädd att misslyckas.Man måste våga vissa sig svag för att kunna resa sig upp senar.Jag känner mig som en värdelös mamma.Att ammar sitt barn  tycker dom flesta  är en mysig stund.Jag tycker inte alls att det är en mysig stund utan mer en plåga.Det beror nog på att w hela tiden ska ligga vid bröstet.Han ligger inte stila utan drar allt han kan i bröstvårtan och det gör så förbannat ont.Natte tid är den värsta tiden på dygnet då han kan ligga och hålla på i timmar.Det spelar ingen roll om man har gett honom mjölkersättning precis innan.När jag  ger mig ut på en promenad för att komma ut och för att rasta av hundarna.Kan han sova ca 10 min resterande tid skriker han.Det tar verkligen på mig att behöva vara ensam om dagarna.Jag känner mig så ensam och nere.Jag har den bästa svärmor man kan tänka sig att ha.Hon kommer att ta W i några timmar på måndag för att avlasta mig.Hon tar honom direkt på morgonen fast att hon precis har gått av sitt nattpass.Så jag får sova och får egen tid med mig själv. Samtidig så hinner jag att göra något roligt tillsammans med hundarna. 

3 kommentarer

Towe

26 Mar 2015 13:40

Vännen, du gör det bästa som du kan. Även om du kanske inte upplever saker som andra finner mysigt så är vi alla olika ! Du är bäst och du kommer och är en bra mamma !! Jag förstår att det är en jobbig tid när man inte förstår varför man skriker oså. Du är bättre än du tror !! Hoppas att du ko mer på bättre tankar snart !! Super morsan ! Älskar dig !

Svar: Å vad snällt sagt gumman. Saknar dig otroligt mycket.
Carolina

Anonym

27 Mar 2015 13:17

Alla kvinnor tycker inte om att amma och det är helt naturligt att känna som du gör.Många väljer mamma och många väljer flaskan.Man ska göra det som känns bäst för en.Man får vara nere och ledsen och det är vi alla någon gång i livet.Om det blir för jobbigt ring och prata med bvc så du får prata med någon.Carro du är verkligen inte en dålig mamma utan tvärtom.

Svar: Hej. Jag vet att jag inte är ensam om att känna mig nere i mellan åt. Det fungerar tyvärr inte bara med flaskan utan han vill ligga och suga på bröstet direkt efter åt. Han vägrar att ta napp.
Carolina

emily

05 Apr 2015 12:16

Vet precis hur du känner.. de va likadant för mig, finns här alltid. O om du behöver barnvakt carro så ställer ja mer än gärna upp. Om du ska på stan o vill gå själv eller något så kan ja bara ta Wille åt dig. Jag lovar.

Svar: Det är lungt syster mår mkt bättre tack ändå :-) ♥ ♡
Carolina

Kommentera

Publiceras ej