Behöver hjälp utav en annanförälder

3kommentarer

Nu behöver jag lite tips och råd från er andra föräldrar där ute.Jag är som sagt nu bliven mamma till lilla Wille.Vi har ett problem med att få honom att sova när det är tyst runt och kring.Har ni några erfarenheter av samma problem som ni kanske kan dela med er?Jag själv är helt tvärtom och kan inte sova när det är livat. Vi har provat med olika tekniker och ingenting än har faktiskt funderat. Det är jag som får ta det jobbiga belastningen om nätterna nu när sambon har börjat jobba igen.Och jag känner mig som en zombie som skriker efter sömn. Visst jag får tre timmar sömn på kvällen men det är inget mot vad man behöver. Försöker att vila mitt på dagen men så fort jag bara tänker tanken vaknar han..

3 kommentarer

leonsmammas.blogg.se

20 Feb 2015 09:28

Oj va tråkigt när de blir sådär.
Hur sover han på dagarna? I spjälsäng/vagga el barnvagnen mycket? Tex sover han i vagnen mycket på dan kanske han känner sig mest trygg med den, o vill sova i den på natten med.

Eller sover han för mycket på dagen? Så han är för pigg på natten. Pröva o kanske väck honom på dagen så han sover kortare stunder.

Mina tips.. Lycka till!

Svar: Hej Jennie :-) Han sover i sin cocoonababy madrass om dagarna och det går rätt bra. Han ligger i den i sin säng. Det kan hända att han ligger i den u soffan bara om jag är i soffan. Jag har testat att hålla honom vaken mitt på dagen utan några framsteg. Tack för dina tips.
Carolina

Mimmi

20 Feb 2015 23:45

Har du testat att ha radion på ?

Mimmi

20 Feb 2015 23:45

Har du testat att ha radion på ?

Svar: Mimmi jag har provat radion och det fungerar ett tag.
Carolina

Kommentera

Publiceras ej