Detta med barn och hund

2kommentarer

 Det är rätt många  som säger att man ska hålla barnet och hunden lite på avstånd från varandra,med tanke på att en liten springer, hoppar, tjoar osv. Jag anser att man ska lära barnet och hundarna att respektera varandra så går det bra.Det finns folk som spekulerar om hur det kommer bli när jag får barnet.Jag själv tycker att det är väldigt dumt att börja spekulera i nåt så allvarligt när dom inte vet ett skit.Att bara gå runt och säga att Rex (min rottis hane) kommer bli aggressiv eller farlig är bara taktlöst och idiotiskt.Jag tänker inte änns gå in och lägga ner massa med energi på sånt snack.Jag och sambon brukar vara barnvakt åt grannens treåring och hundarna blir alltid lika glada när han kommer hitt.Så här kan en dag se ut när han är här hemma hos oss.
 

2 kommentarer

Jadis

25 Oct 2014 11:39

Förstår precis. Jag och sambon har börjat prata om barn. Och folk har ett å annat att säga då jag har 2 hundar med mkt integritet. Varav holländaren är ganska galen till och från.
Finns inte en chans i världen att jag gör mig av med nån av dem bara för jag vill ha barn, eller väntar tills nån, eller båda av dem är borta. Då blir d ju aldrig barn.

Anonym

25 Oct 2014 21:02

Hund och barn är en underbar kombination och det är synd att folk ska hålla på att problematisera detta. Din rottis blir säkert en jätteduktig "storebror" 😊 Lycka till!

Svar: Tack för att det finns folk där ute som dig som håller med mig :)
Carolina

Kommentera

Publiceras ej