Jag förstår att man vill ha sin hund lös

0kommentarer

Det kräven en del träning för att kunna ha hunden lös speciellt inne i stan. Det kan bli riktigt farliga för hunden om den är lös och inte vill komma in till inkallningen när husse/matte rupar på den.Jag var precis ute på en promenad  med mina hundar,då någon hade sin hund lös som inte lyssnade för fem öre på sin matte.Hunden springer fram till mina hundar som i sin tur ville leka med den hunden.Matte skriker sally kom till matte du får inte springa i väg så där.Hon ber om ursäkt och talar om att hon tränar att ha den lös.
 
Vad händer några minuter senare ju hunden är framme igen och då kan jag bara inte hålla tyst.Jag menar en gång är ingen gång 2 gånger är en gång för mycke.Tänk om mina hundar inte är så snälla som dom är och så springer en lös hund fram till oss och det kan sluta hur som helst.Eller tänk om hunden springer ut mitt på gatan och en bil kommer som inte hinner se hunden.Jag är ärlig med saker jag tycker och sa precis vad jag tyckte till den hundägaren.Jag tror att den hunden kommer att vara kopplad fram över tills den lyssnar.
 

Kommentera

Publiceras ej