Det är hemskt mycket jobb

0kommentarer

Hinner nästan inte med och uppdatera här inne som jag som är van vid att göra.I bland önskar jag att dynget hade fler timmar än 24 timmar så man kunde hinna med mer än vad man gör.Visst vissa dagar önskar jag att det bara skulle finnas 12 timmar på dygnet.Jag har väckarklockan satt klockan 5 på morgonen när jag ska jobba.Jag måste hinna med att läsa dagens tidning,dricka kaffe i tystnaden och ge hundarna sin frukost ,borsta tänderna innan det är dags att röra sig bort till jobbet.
 
Jag har med mig båda hundarna till mitt arbete så dom får en promenad ner till max.Jag börjar mitt pass kl 7 nere vid max och tar emot alla hundarna innan vi åker ut till landet.Jag slutar nere vid max där vi lämnar av alla hundarna till sina ägaren igen vid 16.35.Direkt efter man har jobbar klart på sitt jobb åker vi ut till vårat hus ute på landet och bygger på huset.Någonstans där i mellan så tränar jag lydnad med båda mina hundar.Vi är inte hemma förrens 21 om kvällarna och då är alla vi helt slut i kroppen.Och då har jag ingen ork att sätta mig ner vid datan för att uppdatera här inne som ni kanske förstår.Idag tar vi paus från husbygget och bara tar det lungt.

Kommentera

Publiceras ej