Bara för att min hund är liten

0kommentarer

Nästan alla förutsätter att bara för att min hund är liten går det bra att hälsa på henne.Det spelar ingen roll att man är liten och söt man går ändå inte fram till en främmade hund bara så där.Man går inte heller fram med sin egna hund till en främmade hund.Man kan inte bete sig hur som helst och tro att alla hundar vill hälsa på andra människor/hundar,det finns hundar som är reseverade mot främmade människor/hundar.Min är dock inte reseverad men jag tycker att man borde vissa lite respekt som människa.För mig är det en självklarhet att man alltid frågar om man får klappa hunden innan man sätter ner sina fingrar hos hunden.Samma sak gäller när man möter andra hundar,man frågar om det går bra om hundarna kan hälsa innan man går fram till en annan hund.

Tyvärr har inte alla förstånd att förstå att alla inte älskar alla.Så blir jag också trött på att folk ska lägga sig i när jag säger åt min hund.Bara för att hon är liten så får hon inte bete sig hur som helst.Som nu på kvällspromenaden när vi träffade på en kille med en storpudel som böjade skälla och ha sig så började min att göra utfall och då sa jag åt henne att sluta upp med dom dumheterna.Då säger killen åt mig du har en liten hund för fan låt den vara.Jag vet mycke väl om att jag har en liten hund det behöver ingen tala om för mig.Det är inte så att jag slår henne eller något utan jag säger bara åt henne.Om jag skulle låta henne få bete sig hur som helst skulle hon vara arggressiv i detta lagret.

Kommentera

Publiceras ej