Blåsigt

0kommentarer

Sitter här tidigt på onsdags morgonen och det är blåsigt och kallt ute.Jag sitter med 2st morgonrockar på mig och försöker bli varm.Idag är kaffet inte lika gott som det brukar vara utan te skulle inte sitta helt fel,men eftersom jag inte har några tepåsar får kaffet dugga så länge.Jag undrar hur det ska gå att gå ner till max om 15min ute i detta vädret.Min hund kommer ju flyga i väg om det ska fortsätta att blåsa som det gör.Vi som jobbar utomhus  med alla djuren kommer  att vara ute oavsett väder och därför måste jag ha ordentliga kläder och skor/stövlar som klarar både regn och kyla.Tyvärr tror jag inte att mössan kommer sitta kvar på mitt huvud så länge.Det är nog bäst att sätta fart så man är ute i god tid till jobbet,lär ju ta längre tid att gå ner till max än vanliga fall.Ha en bra onsdag gott folk och glöm inte att ha ordentligt med kläder på er nu när det är blåsigt ute.

Kommentera

Publiceras ej