Ridlektionen gick super bra

0kommentarer

Jag är super duper nöjd över Ridlektionen i kväll:)Jag red en unghäst som heter Giza som kom till stallet i december och var då inte inriden.Hon har utvecklats åt rätt håll och är helt underbar att rida:)I början av lektionen så skulle hon ha koll på dörren och ville bara gå åt sidan,men jag lyckades att få henne att koppla av och att struna i dörren.Hon var verkligen lättare att rida på än vad jag trodde i början.Måste bara få säga att hon gör verkligen sitt bästa och är rätt så duktig för att vara ny inriden eller hon är inte inriden helt och hållet utan är på gång att bli helt klar.

Jag har nog inte vart med om att en häst har utvecklas så fort som Giza har gjort hiltils.Jag har ridit hennes bror som rätt mycke som också bor i stallet. Han är 1år äldre än henne men jag måste säga att han inte alls utvecklades lika fort som henne.Men båda 2 är helt underbara att rida på och det är inte bara dom som utvecklas utan jag utvecklas samtidigt som dom.Jag älskar verkligen att rida unghästar och ska jag köpa häst någon gång i framtiden blir det en från Hagens säteri där dessa 2 kommer i från.Vi har även en till häst som är bror till Giza och filur som jag aldrig har suttit på som heter Hamlet men han borde vara lika underbar.Nu måste jag ställa mig i duschen och äta något innan det blir läggdags för min del.Ska upp tidigt och jobba i morgon.


Kommentera

Publiceras ej