Hundens värsta tid

3kommentarer

Stina varken äter eller vill gå ut utanför dörren.Hon darrar av rädsla och vill bara gömma sig i hundburen här hemma.Ljudet av smällaren av raketer är mycket obehagligt för många hundar och djur.Chocken är stor för att hunden inte vet var ljudet kommer i från.Jag jobbar på ett djurpensionat ute på landet där är det lugnare än vad det är inne i stan.Jag har kommit fram till ett alternativ som jag tror är bäst för min hund som nu har vart rädd lite mer än en veckas tid,tror att hon mår bättre av att få stanna kvar här på jobbet i några nätter så hon kan koppla av.Jag trodde att det skulle bli lite lugnare med smällantet nu efter nyårsafton men tydligen var jag ute och cyklade.Min hund har det mycke bättre på jobbet där hon kan vara sig själv och få leka med andra hundar i stället för att vara hemma och vara liv rädd.



Min hund ligger i sin hundbox på jobbet

Min hund med min arbetskamrats valp på jobbet

Min hund med sina 2 hundkompisar som arbetskamraten äger.

3 kommentarer

lotta

03 Jan 2011 18:52

ojdå stackars hund måste vara jätte jobbigt både för henne och dig.Det är nog ett smart val av dig att låta din hund vara kvar på ditt jobb några dagar,hon er ut att trivas där:)

|| mannen som kan prata om hundar ||

03 Jan 2011 19:06

Det är helt otroligt att dem inte förbjuder smällarna någon gång!



Sv: Är det hunden eller matte du menar :P

Emily

03 Jan 2011 21:46

sv : Nej alltså jag sa till dem att jag trodde på buddha! Men de fortsatte ändå snacka om meningen med livet o bla bla

Kommentera

Publiceras ej