sätter upp mål för renoveringen

2kommentarer

 Det är bra om man sätter  upp mål  för renoveringen,att man delar av renoveringen i små delar och bestämer sig för när ena delen ska vara klar så man kan gå vidare till nästa sak.Jag ser framför mig hur fint vi kommer att få det när vi är klara med vårat drömhus som vi alltid har viljat haft.Jag kan inte förstå det ännu att vi håller på att göra vårat egna drömhus.Det känns som man bara drömmer sen så vaknar man så är det inte sant.Vårat mål är att hela utsidan av huset plus utbyggnaden ska vara klar innan vinten.Idag satte vi upp någon nät som ska förhindra att getingar bygger bon vid taket.Inte för jag tror att det hjälper så mycke men Jimmie sa att det hjälper rätt mycke med näret.Fy fan vad det var svårt att komma till rätta när man hade ena handen med nätrullen och den andra spikpistolen och samtigt skulle man försöka få nätet spänt och sprika ditt näret.Jag fick vara lägt upp på och fixa och ha mig medans Jimmie fixa allt där nere.Det gäller att inte titta när när man ligger där uppe och jobbar för då är nog risken stor att jag dör.Nej i kväll var det inget kul alls att jobba med huset eftersom det spöregnade och man vart genom blött.Ja gud vad snygg man kände sig idag eller inte.


2 kommentarer

Emily

14 Sep 2010 22:52

Det är nog ingen fara med noppen! Ja visst är tess snäll! :D

|| mannen som kan prata om hundar ||

15 Sep 2010 05:45

Delmål är alltid bra att sätta upp - och speciellt om ett av dessa är nät för getingar. Mitt gamla hus innehåller en hel del husdjur, och anticimex får komma hit med jämna mellanrum för att ta kol på något ovälkommet.



Antar att gamla hus bjuder på små överraskningar. En dag kanske det blir min tur att renovera allt :)



Sv: Tack så mycket :)

Kommentera

Publiceras ej