Hon vägrar gå ut när det regnar

3kommentarer

Det finns som sagt en del hundar som vägrar gå i regnet.Min hund är en av dom som vägrar att gå ut när det regnar ute.Jag kom precis i en från en regnig promenad med hunden.Men det var inte så lätt heller att gå ut med en hund som har gömmt sig på ett bra ställe för att slippa gå ut i regnet.Det började med att jag kläde på mig och var klar för att koppla hunden och gå ut med henne.Men det vissade sig att hunden inte ville samma sak som mig.Jag ropar på hunden att det är dags att gå ut morgonpromenad men ingen hund kommer fram som hon alltid annars gör.


Jag tar av mig skorna för att gå och hämta hunden i hennes rum,men där inne ligger hon inte i sin hundbädd.Jag letar under båda sängerna  men ingen hund där.Så jag fortsätter och kollar under köksbordet där hon brukar ligga ingen hund där heller,vart kan hunden vara?Jag ropar på henne igen men ingen hund fortfarande.Efter en halv timme hittar jag henne bakom gardinen i vardagsrummet.Ibland undrar jag i fall att jag har en hund som tror att hon är en katt för hon gömmer sig precis som en katt.När vi väl kom ut så gjorde hon i från sig sina behov rätt fort och ville hem igen.Men matte hade andra planer ut och gå måste vi göra fast det regnar.Nu ligger hunden i sin bädd och sover så skönt och är nöjd.


3 kommentarer

W - ung 3barnsmamma & Fotograf

24 Oct 2010 11:01

haha ja! det är lite wierd vad konstiga svar man får ;p



vad skönt!

kram

emily

24 Oct 2010 21:59

Tack så mycket! Jag kan göra en på dig med om du vill

Pernilla

26 Oct 2010 13:13

Hehe, min hund hatar också att gå ut när det regnar. Jag får bära henne en bit o sen släppa ner henne så hon får kissa på vägen tillbaka :P Likadant när det är kallt ute, usch då vill hon bara ligga inne o mysa :)

Kommentera

Publiceras ej