Min första dag på Jobbet:)

4kommentarer

Nu är jag hemma efter att ha varit och jobbat min första dag på DoggsenCenter.Jag har vart hemma lite mer än 2 timmar men har duschat av mig all svett och ätit mat.Det första jag fick göra när jag kom ut ditt var att ge alla djuren som är inackorderade mat och vatten.Min barndomsvän som jobbar där ute fick jag gå med idag som vissade hur allt funkade där ute.Efter att skällskap djuren hade fått mat och fått rent hos sig så var det dags att kollade till hagen hos hästarna så allt var som det skulle.


Eftersom att vi vart klara rätt fort så fick vi hjälpa dom andra med hundarna som skulle ut och rastas innan det var dags för frukost.Efter frukosten så var det bara att fortsätta med alla skällskap djur som exempelvis kaniner,höns,getter,hästar men fler.Janne och Anna som äger stället vissade lite olika träningar med hundarna för oss var verkligen spännade att se allt man kan göra och lära sig. Detta  var lite av allt jag hann med att göra idag.Ja min första dag på jobbet var helt underbar med andra ord och min hund ligger och sover efter en hel dag där ute.


4 kommentarer

emily

01 Nov 2010 23:18

På lördag? Vad händer då? :o

|| mannen som kan prata om hundar ||

02 Nov 2010 06:24

Ett sånt jobb skulle jag velat ha!! Aningen avis på dig! :P

Micki

02 Nov 2010 08:17

Verkar vara ett jätteroligt jobb! Hoppas att du kommer trivas bra där :)

|| mannen som kan prata om hundar ||

02 Nov 2010 12:16

Sv: Ja, man kan alltid hoppas att även jag får en sån chans :)



Ha en fin dag!

Kommentera

Publiceras ej