Att Se Helheten i Sig Själv.

2kommentarer

Man kan se energin i kroppen som en bank.Ju mer energi vi satsar på oss själva,desto mer kan vi använda av våra kapacitet.Det innebär att vi båda kan ge och få mer tillbaka av våra närmaste.Och kanske är det just detta som den största källan till glädje,tillfredsstllelse och god hälsa.Om man inte tilllåter sig att bli svag någon gång vet man inte hur det känns att vara riktigt stark.Att förneka sina känslor är att förneka sig själv.Om vi inte släpper fram känslorna stoppar vi ovillkorligen ner dem i kroppen.Försök i stället att ge uttryck för dem i ord,antingen dirket när något händer eller gonom att skriva ner vad du känner.glöm inte att träning ger färdighet.


Du styr ditt egna liv ingen annan styr ditt liv.Det är viktigt att man styr sitt liv och har ettt val.Att inte ge upp och att hela tiden uppleva att man kan påverka sin situation är oerhört centralt.Det är utmärkande för en sund och välmående människa.Vad spelar det för roll om du går hit och ditt?Men det är de små,små stegen som kommer att föra dig dit du vill komma.Det bästa du kan göra är att just idag ta ett litet seg i det som du upplever som rätt riktning.Alla går i genom perioder när allt känns trögt.Det är en naturlig del av livet. Acceptera att det är just nu och att det är övergående.Försök att göra en liten bra sak varje dag man lär märka skillnaden rätt så fort när man väl har börjat.


En del människor gör att man känner sig osäker och spänner sig. Andra verkar trevliga att träffa men efteråt blir man väldigt trött.Bli mer medveteten om vilka du omger dig med,för en del tar engeri som du själv behöver.Jag tror att sorg är den mest förnekade känslan i vårat moderna samhälle.Att sörja är tidsödande och ineffektivt,man är inte glad och det kan vara obehagligt för andra.Sord är endast én känsla men om den stängs inne kan den växa till ett tungt fysiskt ok.Jag säger ofta till mig själv jag älskar mig själv för den jag är,ja jag vet att det låter barnsligt men man måste kuna tycka om sig själv.Ja jag har inte så stora bröst men vad gör det jag e  frisk och det är huvudsaken.Man blir inte mer älskad för man har överdrivna stora bröst man blir inte mer älskad för man har en jätte dyr väska utan man blir älskad för den man är.Jag förstår inte hur folk kan sitta och skriva i sina bloggar om att vi människor med små bröst inte är värda att leva och att man ska vara pinsmall.Det finns inget som stämmer in i det hela.Tänkt dom som redan har dåligt självförtroende läser detta och dom får ju knappas bättre självkänsla av det.Därför tänker jag förmedla med mina ord,var dig själv älska dig själv för den du är.

2 kommentarer

Millah

03 Mar 2010 20:20

Den är så sjukt bra <3

EN MASJÄVEL

03 Mar 2010 23:41

söt blogg! :D

Kommentera

Publiceras ej